Hem ljuva hem

Nu har familjen Svensson anlänt till Sjöbo igen. Tackar mina föräldrar för en mysig Stockholm tripp :)

ABBA the museum

On the road

Då är vi påväg hem mot Skåneland igen! Att åka bil är verkligen ingenting för mig :/ men med en cola & en tidning ska jag nog klara resten av sträckan hem..

Idag har vi besökt ABBA THE MESEUM, kan verkligen rekommendera detta. Jätte fint uppbyggt :) vi tog turen med hörlurar & det krävs nästan för att du ska få ut något av din vistelse, det bästa var att de var ABBA som berätta allt själv :) Man fick verkligen en inblick i deras liv som ABBA!!

Vi tog djurgårdbåten ut till grönan :)

Sen gick vi till museumet och spendera några timmar där.. svalt & skönt!

Avsluta med en tur på Skansen & lite genrep inför kvällens program

Fridays

Igår var vi & åt på fridays, mycket gott :)

Frukost

Efter att vi intagit en god hotell frukost gjorde vi stan idag :) blev en del shopping.

Nu vilar vi upp oss på hotellet, ikväll ska vi ut & äta i stan

Stockholm

Igår eftermiddag anlände vi till ett sjukt varmt & soligt Stockholm! Lugn kväll med en massa svalkande glass & promenad på kvällen, det är sjukt varmt här uppe..

Nu ska jag gå ner & njuta av hotellets frukost :)

Spontant

Igår blev det en spontan mini kräftskiva hemma hos mig! Vi var fyra tjejer som skulle äta mat & två av oss var sugna på kräftor! Mycket gott & en mycket trevlig lördagkväll :)

Längtar redan till nästa kräftskiva! Jag har två stycken att se fram imot nu i augusti :)

Strandhäng

.. sol & bad är en utav sakerna som är det bästa med sommarn! Att kunna kombinera detta med jobb är helt fantastiskt!

Idag har jag spenderat hela dagen på stranden :) livet är underbart!

Börja dagen med en mysig frukost i förtältet tillsammans med två mycket trötta tjejer :)

Jag, Linda & barnen var några av dom första på stranden idag..

Tackar familjen Sixtenson för en mysig natt i husvagnen!

Campar

Efter en dag på jobb (inomhus) så avslutar jag kvällen i Ystad i min brors husvagn med hans familj medans han är hemma och tröskar!

Det har bjudits på god mat, wienerbröd, promenad på stranden med kvällsdop & nu mys i husvagnen! Imorgon väntar en dag på stranden innan en trevlig fredagkväll på jobb...

Stranden

Har njutit på stranden hela dagen med stora delar av familjen :)

Malte & jag njöt i solstolen tillsammans :)

Sövde

Igår packa vi picknickkorgen & satte oss på cyklarna mot Sövde amfiteater för att lyssna på Timbuktu, vilken kväll!! :) goda vänners sällskap & en av de bästa konserterna jag varit på i Sövde!! Kvällen kunde inte blivit mycket bättre.

5 fantastiska dagar

Vilken helg eller långhelg med en massa roligt tillsammans med värdens bästa vänner!!

Jag har överlevt 5dagars festande.. men det är fan knappt mer!! MEN det är värt så jäkla mycket, att umgås med familj & vänner så mycket under 5dagar är så jäkla underbart! ❤️

Nu är ni värda en massa bilder från helgens spektakel..

Sjöbo Marknad

Logdans

Kulla

Kan säga att där var en del folk på kulla igår..

Jag tackar för 5 fantastiska dagar & laddar om för en ny ikväll med vänner, picknick & musik. Imorgon bär det av till Sövde & Timbuktu :)

Maja 9år

Idag fyller söta Maja år, hela 9år!! Förstår verkligen inte var tiden tar vägen? Jag minns när min bror berätta att han skulle bli pappa & jag skulle få mitt första syskon barn, en stolt 13årig faster var jag då!! Och idag är jag en ännu mer stolt 21årig faster :)

Hipp hipp hurra för världens bästa Maja idag! 🎈

Lillördag

Bästa starten på bästa onsdagen på hela året :) 55min spin/styrka med underbara Jessica & 2h i solstolen innan jobb, klagar inte!

Ikväll väntar grillning, god dricka & uppladdning för årets stora händelse i byn Sjöbo Marknad!!

Tyskland

Måste börja med att gratulera Tyskland till vinsten igår!

Och idag har vi spenderat X antal timmar där nere för att fylla på förrådet med god dricka :) går åt en hel del när det är varmt ute, solen skiner & det är ljuvlig sommar!! Dock var det inte det bästa väderet idag.

Det verkligen vräkte ner när vi kom över till Danmark...

Jag är ingen morgon människa.. det ska dröja länge tills jag ska gå upp 05.30 igen!!

Väntan på färjan som skulle ta oss till himleriket, höhö!

Åh gud vad tråkigt det är att åka bil, speciellt på hemvägen..

Hem kom vi iallafall & med ett välfyllt förråd så åkte jag och träna PUMP! Med all den drickan gäller det att träna...

Söndag kväll

En söndag kväll precis så som den borde vara alltid :) Träna bodyattack för Anders och trodde jag skulle dö men jag överlevde, haha! Konstatera att det är något jag borde träna oftare!!

Efter träningen bjöd David hem på mat och fotbolls vm! Vi åt gott, snacka skit & drack vin :) tack för en mysig kväll!

Molnig dag i stan

Solen var saknad idag men jag tog en runda på stan :) går alltid att fördriva sin lediga dag på något!

En god sallad slank ner också! (Försöker vara nyttig)

Kvällen har avslutats med vin och en massa tösasnack (skvaller) hemma hos Anna ❤️

Simskoleavslutning

Börja dagen med ett Sh'bam pass & fortsatte sen med simskoleavslutning för mina tre bästa tjejer! Så himla duktiga!!

Världens bästa tjejer som jag älskar så himla mycket!! ❤️

White bubbly

Sommarens nya vin & min nya favorit! Läskande gott & bubbligt i sommarvärmen. Kan varmt rekommendera detta goda vin en solig sommardag :)

Sommar & sol

Nu känns det som sommaren äntligen har anlänt till oss!

Blev stranden även idag & blir nog så imorgon också innan jobbet :) bra med kvälls jobb ibland! Idag låg vi på Saltan, första gången för mig sen där blev vidgjort och gud vilken fin strand där har blivit :)

En kväll i SFC tecken

Efter en heldag på stranden tillsammans med Malin så hade jag ett 45 minuters Sh'bam på fitness :) tror aldrig jag någonsin varit så svettig som idag.. jag kunde krama ur linnet!!

När jag hade tagit en välbehövlig dusch körde jag till styrelsemöte hos Sofie där hon bjöd på en fantastisk god citronfromage :)

Kulla nöjesplats

Efter en helg med massa jobb avsluta ja den på bästa sätt med vännerna på kulla. Picknick i det gröna, vin, musik, dans & vänner :) sommaren är här!

Mysig fredagkväll

Har haft en lugn fredagkväll tillsammans med bästa Malin :) har sagt det innan och säger det igen jag är lyckligt lottad som har så underbara vänner!

Mysig middag ute och film hemma i soffan. Helt perfekt fredagkväll. Nu väntar jag bara på att mamma ska ringa så jag kan hämta henne & kollegorna från deras poolparty..

Fredag

Börja min fredag på bästa sätt! Ett spinningpass med magövningar efter och en god frulle på det :) snart bär det av mot jobb!

Examen

Nu har jag och min underbara klass tagit examen. Dett året har gått otroligt snabbt! Jag kan inte beskriva i ord hur skönt det känns att vara färdig :) Nu väntar en härlig sommar framför oss (och en massa jobbsökande).

Vi börja med champagnefrukost hemma hos My för att sedan gå ut och äta med skolan och dricka ännu mer champagne :) avsluta kvällen på lillatorg med alla underbara klasskompisar! Saknar er redan.

Tusen tack tjejer för ett helt fantastiskt år tillsammans mer er & en underbar kväll igår <3