8e Oktober 2012

Fina soliga höstdag. Det är måndag och en helt nya vecka framför oss.
 
Ska snart bege mig till bussen, ska på möte i Ystad hos arbetsförmedlingen. Sjöbo och Ystad arbetsförmedling har slagit ihop sig. Det jag inte förstår är hur dom tycker att man som arbetslös ska ha råd att åka ner till Ystad för att gå på ett möte som varar kanske max i 30 minuter. Buss kostar, bensin kostar och liftar gör du inte! Du måste vara arbetslös konstant i 3 månader för att kunna få ut lite pengar från arbetsförmedlingen, var ska du då få pengarna till bussen från?
 
Du får inga pengar från a-kassan förän du har fyllt 20år och varit medlem i ett år. Men under detta år ska du ändå betala in nästan 200kr i månaden till dom, var tror dom du får de pengarna ifrån. Du har inte direkt sparat dom pengarna från studiebidraget du fick när du gick i skolan på 1050kr? Ibland undrar jag, tror dom vi arbetslösa skiter ut våra pengar eller? Vi får inga pengar men ändå ska vi betala massa pengar till dom. Underligt!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jobbar du inte på lillgården?

Svar: Har en dag till men sen har jag inte fått fler dagar. Men jobbar även på det jobb jag jobba innan också, Lisas Skafferi. Har fler dagar där nu.
Charlotte Svensson

2012-10-08 @ 22:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0